Deşi piaţa românească este mai diversificată, în primele nouă luni aceasta a scăzut în volum cu 15%
Jucătorii locali mizează pe exporturi
Piaţa conservelor din România a avut de suferit în primele nouă luni ale acestui an, aşadar a înregistrat o scădere în volum de aproape 15%, a afirmat Robert Redeleanu, directorul general al companiei Scandia, producător de conserve.
"Ungaria este de două ori mai mare decât România, în ceea ce priveşte piaţa de conserve, deşi din punct de vedere al produselor existente pe piaţă, aceasta este mai puţin dezvoltată decât România. Bulgaria reprezintă mai puţin de o treime din totalul pieţei din România. În primele nouă luni, piaţa din România a înregistrat o scădere accentuată, din estimările companiei MEMRB reiese o diminuare de 12-15% în volum", a declarat Redeleanu, citat de Mediafax.
Scăderea pe piaţa locală a fost compensată de export
Producătorul de conserve Scandia estimează pentru acest an o cifră de afaceri similară celei de anul trecut, de 203 milioane de lei, compania compensând scăderea vânzărilor de pe piaţa locală cu dezvoltarea exporturilor, a căror pondere în afaceri s-ar putea tripla în următorii cinci ani.
Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 1,7% faţă de 2008.
"În acest an, vrem să ne păstrăm afacerile din 2009, având în vedere condiţiile dificile din piaţă, printre care cea mai importantă fiind creşterea TVA, care a dus la scăderea consumului pe majoritatea pieţelor. În primele şase luni, am reuşit să ne încadrăm în previziunile pentru acest an, însă din al doilea semestru situaţia pe piaţă a fost mai dificilă. Vom încerca să compensăm cu partea de export, unde vrem să ne dezvoltăm", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Robert Redeleanu.
Procesul de rebranduire al companiei va aduce dublarea