Piaţa nunţilor a scăzut la jumătate de la începutul crizei, ajungând la o valoare de aproximativ 650 de milioane de euro, în timp ce numărul divorţurilor a crescut cu 17% în lunile de vară comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit unui calcul al ZF. Evoluţia pieţei nunţilor se poate calcula după trei indicatori: numărul de căsătorii încheiate oficial, bugetele alocate petrecerilor de nuntă şi tarifele practicate de firmele organizatoare de astfel de evenimente.
Anul trecut, în România s-au înregistrat aproape 134.000 de căsătorii, în scădere cu 10% faţă de 2008, potrivit datelor de la Statistică (INS). Raportat însă la primele opt luni din an, numărul de căsătorii a scăzut cu aproape 21% în 2010 prin comparaţie cu 2008, ajungând la aproape 90.000 în perioada ianuarie - august a acestui an. Dacă la această cifră de adaugă şi scăderea de 25-30% în bugetele alocate petrecerilor de nuntă, precum şi a tarifelor practicate la servicii de organizare de astfel de evenimente, se poate estima la jumătate declinul unui business în care se rula anual peste 1,2 - 1,3 mld. euro.
Numai jumătate din românii care se căsătoresc fac şi petrecere de nuntă, spun reprezentanţii companiilor organizatoare de astfel de evenimente.
"Piaţa nunţilor a scăzut la 50% din trei motive principale: nefiind o prioritate, unii au mai amânat-o încă un an, în speranţa că trece criza. Pentru cei care vor să-şi facă în continuare nunta, bugetele au scăzut, pentru că nu-şi permit o petrecere foarte scumpă. Iar acele persoane care fac nuntă - cu bugete reduse- au parte de un număr mai mic de invitaţi", este de părere Alin Caraman, directorul agentiei organizatoare de petreceri de nuntă şi petreceri corporate Bon Mariage din Capitală, care a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste un million de euro, la fel ca în anii preceden