- motoarele SKYACTIV benzină şi diesel vor avea raporturi de compresie record
- noi transmisii manuale si automate
- caroseriile şi şasiurile SKYACTIV vor fi mult mai uşoare
Bucuresti, 20 octombrie 2010 - Mazda Motor Corporation anunţă noi informaţii despre trenurile de rulare de generaţie nouă ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii şi platforme complet noi, care vor fi lansate începând cu 2011 şi vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutăţii ca şi valoare de bază a brand-ului, în paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare convenţionale. În cadrul unor etape viitoare vor fi introduse şi tehnologii de creştere a eficienţei cum sunt sistemul de frâne regenerative şi sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scădea consumul de combustibil la nivelul întregii game cu 30% până în 2015 raportat la media din 2008.
Motorul SKYACTIV-G pe benzină, spre exemplu, va obţine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injecţie directă de înaltă eficienţă va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsă vreodată de un motor de serie pe benzină. Acesta permite motorului să utilizeze cu 15% mai puţin combustibil şi contribuie la o creştere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici şi medii va însemna un răspuns mai bun cu mai puţin combustibil consumat.
Noul motor SKYACTIV-D, pe motorină, stabileşte la rândul său un record în ceea ce priveşte raportul de compresie, 14.0:1 fiind cel mai scăzut înregistrat vreodată pentru un motor diesel. Acest lucru determină o scădere a consumului de combustibil cu 20% şi totodată o ardere mai eficientă. Fără să necesite tratarea costisitoare a emisiilor pe