Punerea în practică a strategiilor de afaceri este sabotată, în cazul unei firme din cinci, de incapacităţi comunicaţionale în cadrul companiilor. Strategiile se mai lovesc şi de dificultatea găsirii personalului calificat, arată un studiu.
Mai mult de o firmă românească din două (mai precis o pro-porţie de 57%) trăieşte cu teama că aplicarea unei noi strategii de afaceri ar risca un eşec, ca urmare a unei eventuale lipse a personalului talentat, mai ales în domenii precum financiar, bancar, utilităţi sau construcţii, arată un studiu al companei de resurse umane Manpower, care, în România, a inclus 751 de angajatori. Aceasta nu înseamnă însă că firmele nu ar avea angajat personalul pe care acestea şi-l doresc. Sondajul a arătat că 90% dintre angajatori susţin că au la dispoziţie personal talentat. Trei sferturi dintre cei chestionaţi afirmă că derulează strategii privitoare la forţa de muncă, restul recunoscând că nu întreprind nici o acţiune în acest sens. Potrivit cercetării, cel mai mare obsta-col identificat în ceea ce priveşte punerea în aplicare a strategiei de afaceri este lipsa de competenţe comunicaţionale în interiorul companiilor, în cazul a 19% dintre angajatori. Aproape un sfert dintre companii, adică o proporţie de 23%, nu cunosc categoriile de competenţe care le sunt necesare pentru punerea în funcţiune a strategiei de afaceri.
Probleme, nu doar în România
Studiul Manpower a fost efectuat la nivel global şi a arătat că există dificultăţi şi în alte ţări. Aproape un sfert dintre angajatorii din 36 de ţări afirmă că strategia privind forţa de muncă a propriei companii nu susţine strategia de afaceri a acesteia, sau nu au la cunoştinţă dacă acestea sunt în concordanţă sau nu. „Un aspect cu mult mai îngrijorător în acest sens este faptul că o proporţie de 53% din rândul angajatorilor recunosc că nu întreprind nici un demers pentru a abo