Apple a anunţat o creştere cu 70% a profitului trimestrial, până la 4,3 mld. dolari, eclipsând astfel câştigul anunţat de compania IBM, de 3,59 mld. dolari, în creşetere cu 12%, scrie cotidianul Wall Street Journal, care subliniază că pariul lui Steve Jobs pe gadgeturi începe să dea rezultate, transformând astfel producătorul iPhone în a doua cea mai profitabilă companie IT din America.
Rezultatele financiare ale Apple arată că acum consumatorii sunt cei care determină o mare parte din inovaţia din industria IT - o schimbare radicală faţă de perioada în care giganţi tehnologici precum IBM erau cei care determinau schimbările în dezvoltarea de tehnologii inovatoare pentru companii, tehnologii care apoi ajungeau să fie disponibile şi pentru utilizatorii obişnuiţi.
Şi veniturile celor două companii susţin această evoluţie: Apple a avut venituri de
20,3 mld. dolari, în creştere cu 67%, în timp ce încasările IBM au urcat cu 3%, la 24,3 mld. dolari. Atât Apple, cât şi IBM au rădăcini comune în industria computerelor însă sub conducerea lui Jobs Apple s-a transformat într-o maşină de făcut profit prin lansarea unor produse care au devenit hituri pe piaţa consumer, de la playerul iPod până la mobilul iPhone şi mai nou tableta iPad. În mai, Apple a depăşit Microsoft, devenind cea mai valoroasă companie IT americană după capitalizarea bursieră. Unul dintre secretele marjei de profit a Apple, de aproximativ 40%, este externalizarea producţiei către Asia, unde compania plăteşte costuri foarte mici şi pentru componente şi pentru asamblare.
Totuşi, rezultatele Apple nu au mulţumit pe deplin investitorii, care au penalizat vânzările sub estimări ale iPad (puţin peste 4 milioane, în timp ce aşteptările erau de 5 milioane de unităţi).
Apple a anunţat o creştere cu 70% a profitului trimestrial, până la 4,3 mld. dolari, eclipsând astfel