După ani întregi de inovaţii în lumea digitală, nu mai ai nevoie de o diplomă în afaceri sau de un fond de investiţii ca să devii un super-jucător.
În februarie 2000, pe când acţiunile industriei dotcom atinseseră apogeul, am scris un articol în Forbes în care puneam întrebarea: „Va reuşi internetul să-l producă pe următorul Warren Buffett?". Articolul făcea profilul unui investitor amator care câştigase averi mărunte vânzând şi cumpărând acţiuni în domeniul web, pe fondul acelei goane nebune pentru profit. La vremea aceea, unii renunţaseră deja la propriile locuri de muncă. O lună mai târziu, vraja s-a destrămat, iar acţiunile companiilor web au căzut. Petrecerea se terminase pentru eroii pieţei de acţiuni. Sau nu?
La vremea la care am scris articolul, existau cinci milioane de investitori în online. Acum sunt circa 50 de milioane. Acei milionari de-o zi cu acţiuni dotcom au fost doar valul premergător al armatei formate din investitorii autodidacţi care a urmat. Astăzi, domeniul s-a aliniat cerinţelor investitorilor de meserie. Accesul instantaneu la informaţie, ca şi calitatea uneltelor de analiză, cândva disponibile doar profesioniştilor, se află doar la un click distanţă. Terenul de joc este pregătit pentru micii investitori.
Intrarea în era digitală - de la laptopuri la BlackBerry sau iPad - a generat inovaţie la „foc automat" în domeniul serviciilor financiare. Serviciile costă şapte dolari la Scot-Trade şi opt la Fidelity.com. Vreţi analiză comparabilă cu cea făcută de fondurile de investiţii? Site-ul gratuit RiskGrades.com oferă analiza tuturor bunurilor din portofoliul vostru folosind modele econometrice sofisticate pentru a vă spune dacă
ceea ce deţineţi merită riscul. Vrei să învăţaţi de la manageri şi analişti de top? Încercaţi ValueInvestorsClub.com, Alphaclone.com sau SumZero.com.
Nu vă îndoiţi de puterea uneltelor de pe