Primăria Capitalei cheltuieşte aproximativ 110.000 de euro ca să afle peste un an cât o costă să-şi facă un corp de voluntari.
Potrivit site-lui guvernamental de licitaţii, firma care va câştiga con-tractul, estimat la 344.588 de lei fără TVA, va trebui să elaboreze un studiu de fezabilitate pentru întemeierea, şcolarizarea şi dotarea unui corp de voluntari care să intervină în situaţii de urgenţă, inclusiv la cutremure, incendii şi accidente chimice. Tot în sarcina firmei câştigătoare va cădea şi identificarea celor "mai bune soluţii folosite de către autorităţile locale din lume pentru crearea şi dezvoltarea formaţiunilor de voluntari, încadrarea, dotarea şi utilizarea acestora în folosul comunităţii". Aceasta va trebui să acorde o atenţie deosebită bazei materiale necesare desfăşurării instruirii voluntarilor, asigu-rării comunicaţiilor şi compatibilităţii cu echipamentele existente în dotarea serviciilor profesioniste, a dezvoltării formei de pregătire pentru toate categoriile de specialişti.
Corpul de Voluntari al Municipiului Bucureşti va trebui să conducă, în toată Capitala, activitatea de prevenire pentru toate riscurile identificate, să fie operaţional în cazul producerii dezastrelor, să participe şi să îndeplinească misiunile specifice la organizarea şi executarea activităţilor de anunţare, alarmare, evacuare, decon-taminare, refacere şi descarcerare. Po-trivit caietului de sarcini, peste un an, primarul general al Capitalei va afla şi cât va costa viitorul sediu al Corpului de Voluntari, dezvoltarea unui portal web, elaborarea manualului de vizibilitate al formaţiunii, comunicarea cu cetăţenii dar şi metodele ce vor fi folosite pen-tru atragerea cetăţenilor în rândul voluntarilor.
Licitaţia organizată de Primăria Capitalei se face cu acordul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, se va ţine pe 4 noiembrie, iar durata contractulu