Nu mai este pentru nimeni o noutate sa auda ori sa vada la televizor cum elevii isi bat ori isi terorizeaza profesorii sau colegii de clasa, cum elevii se bat ei intre ei salbatic, animalic, cum, in timp ce ar fi trebuit sa fie in clasa, la ore, elevii isi omoara timpul inutil, in baruri, cu cate o bautura in fata si tigara in mana ori fetele merg acolo unde stiu ca sunt asteptate de clienti.
Sigur ca in regulamentul scolii exista pedepse pentru astfel de elevi, pedepse care, de regula, nu se aplica pentru simplul motiv ca este nevoie de elevi in scoala, ca trebuie tinuti si menajati si suportati asa cum sunt, pentru ca scoala sa functioneze si profesorii sa-si primeasca salariul lunar.
Despre interesul elevilor nu se vorbeste niciodata.
Si totusi ce se face pentru acesti elevi? Absolut totul se face la ordinul directorului care inainte de toate pune interesul sau - nevoia unui calificativ bun la sfarsit de an scolar care sa-i asigure sederea pe mai departe in fruntea scolii.
In consiliile profesorale, in discutiile din cancelarie ori discutii particulare, profesorii sunt sfatuiti sa fie indulgenti cu elevii, sa fie rabdatori si toleranti, sa nu-i pedepseasca atunci cand vin la scoala cu temele nepregatite ori cand au rabufniri necontrolate, sa nu le ceara elevilor ceea ce ei nu vor sa faca, sa nu-i supere, sa nu-i enerveze, sa nu dea note mici, sa nu scada notele la purtare, sa evite conflictele. Profesorii sa evite conflictele cu elevii.
Profesorilor li se cere, li se impune, de fapt, o atitudine de inger, indiferent de ceea ce face ori spune elevul. In clasa, in scoala, elevii-problema stabilesc regulile si profesorii trebuie doar sa se conformeze bunului lor plac.
Si, la sfarsitul anului scolar, vin de la director alte si alte ordine care trebuie sa ridice prestigiul scolii, implicit prestigi