În flota companiei franceze activează 116 navigatori români, dintre care 83 de ofiţeri // În următorii 3 - 4 ani, cei 120 de ofiţeri francezi vor fi înlocuiţi îndeosebi cu români
Comandantul de cursă lungă Alain Piette, manager cu resursele umane la compania „Sea - tankers", se numără printre cunoştinţele vechi ale ziarului „Cuget Liber". A revenit la Constanţa cu veşti de mare interes pentru navigatorii români.
„Sea - tankers" este liderul flotei mariti-me franceze în transportul produ-selor petroliere. Deţine o flotă tânără şi modernă, formată din 28 de tan-curi petroliere şi de produse chimice de la 3.000 tdw până la 20.000 tdw, cu o capacitate totală de 450.000 tdw şi o vârstă medie de 5,4 ani.
Pe navele sale sunt îmbarcaţi, în prezent, 560 de navigatori, dintre care 130 francezi, 116 români, 24 de croaţi, 100 filipinezi şi 199 africani. Corpul ofiţeresc este dominat de francezi şi români, în vreme ce africanii şi filipinezii asigură grosul nebrevetaţilor.
Dintre cei 116 navigatori români, recrutaţi prin intermediul companiei de crewing Arpinav, din Constanţa, 64 sunt ofiţeri superiori, 19 ofiţeri din zona executivă, iar 33 sunt nebrevetaţi. Ei fac parte din echipajele a 19 tancuri.
L-am întrebat pe Alain Piette: „Sunt şanse să mai crească salariile românilor în acest an sau în 2011?". „Nicio şansă. Din cauza crizei economice, salariile sunt îngheţate. De doi ani, cantitatea de marfă din piaţă este mai mică cu 20% faţă de capacitatea de transport existentă. Pe de altă parte, se construiesc continuu nave. Ţineţi seama că tarifele de transport au scăzut de la 12.000 de dolari pe zi la 8.000 de dolari, la contractele pe termen lung. Este drept, la contractele spot se câştigă mai bine. Dar pe ansamblu, veniturile armatorilor au scăzut, fapt ce îşi pune amprenta şi asupra salariilor" - a afirmat Piette
De la vestea proastă am