BCR, cea mai mare bancă locală după active, controlată de austriecii de la Erste Group, a cumpărat societatea good.bee Service România, specializată în oferirea de servicii de mobile banking, de la holdingul good.bee, deţinut, de asemenea, de grupul Erste. Valoarea tranzacţiei nu a fost precizată, însă probabil nu a trecut de un milion de euro, potrivit estimărilor din piaţă.
Serviciul good.bee a fost lansat pe plan local în martie 2009, atrăgând până în prezent 25.000 de clienţi. Pachetul conţine un cont curent şi un card de debit Visa Electron, gestionate de BCR, precum şi acces la o platformă de tranzacţionare de pe telefonul mobil.
Iniţial în această afacere a fost implicat şi omul de afaceri Florin Pogonaru, care deţinea un pachet de 5% în cadrul good.bee Service România. El şi-a vândut însă participaţia către holdingul good.bee în toamna trecută. "Prin această preluare pachetul good.bee devine un produs-cheie pentru BCR. Ducem banca la clienţii noştri care fie nu aveau acces la o unitate bancară, fie considerau produsele bancare prea complicate sau prea scumpe", spune Oana Petrescu, vicepreşedinte pe retail al BCR. Banca operează în prezent o reţea de 667 de unităţi, a treia ca mărime din sistem, prin care acoperă majoritatea oraşelor cu peste 10.000 de locuitori.
Potrivit datelor disponibile pe site-ul www.goodbee.ro, clienţii trebuie să suporte doar comisionul pentru fiecare operaţiune derulată, nefiind percepute taxe de administrare. Prin intermediul platformei de mobile banking clienţii pot derula o serie de operaţiuni, de la interogarea soldului la plăţi de facturi sau transfer de fonduri în alte conturi bancare până la blocarea cardului ataşat propriului cont.
"Este normal ca băncile să încerce să se extindă fără a fi nevoite să construiască o infrastructură fizică. România are o acoperire extraordinară la nivel