FRĂȚIA VOLANULUI. Crossoverul Juke, lansat ieri în România, frapează prin aerul dezinhibat, diametral opus celui etalat de Micra, modelul cuminte pe care Nissan îl oferă în acelaşi segment. Sursa: NISSANSursa: NISSANSursa: NISSAN
1 /.
E aproape natural să îmbrăţişezi o strategie de tipul "ori la bal, ori la spital", atunci când nu mai ai aproape nimic de pierdut. În urmă cu patru ani, Nissan a mizat totul pe o idee – crossoverului compact Qashqai – şi, cumva chiar spre propria mirare, a revoluţionat segmentului C.
În 2010, Nissan încearcă o lovitură similară cu Juke, o încrucişare – la scara clasei mici – între un SUV şi un model sportiv, după cum pretinde producătorul aliat cu Renault.
FOTO evz.ro
DRIVE-TEST EVZ: Nissan Juke
Interesant este că, deşi la prima vedere abordarea pare chiar mai zănatică decât în cazul Qashqai, Nissan şi-a pregătit, în acest caz, o plasă de siguranţă – noua generaţie Micra, căreia îi revine sarcina de a prinde clientela interesată de un autoturism de segment B, dar timorată de lookul şi preţul noului venit.
Nissan a lansat, ieri, în România, crossoverul Juke, o alternativă extravagantă pentru modele precum Suzuki SX4, Skoda Yeti sau chiar Mini Countryman.
Stilul strident propus de Juke, evident mai ales la exterior, este completat cu o parte mecanică destoincă, îndelung utilizată de Nissan: platforma tehnică, motoarele de 1.5 şi 1.6 litri (turbodiesel, respectiv, normal aspirat pe benzină), sistemul de tracţiune integrală All Mode 4x4-i.
Există şi noutăţi. Printre ele, un motor supraalimentat pe benzină de 1.6 litri care livrează 190 de cai-putere şi un sistem (Torque Vectoring System) care lucrează împreună cu All Mode 4x4-i pentru a amplifica agilitatea şi manevrabilitatea maşinii.
Cea mai ieftină versiune Nissan Juke (1.6 – 117 CP Visia) costă 15.