Reculul drastic al vânzărilor nu a oprit expansiunea reţelelor de dealeri. În 2010, comercianţii au investit deja peste 30 de milioane de euro în noi centre de vânzări şi service.
La începutul anului 2010, vice-preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, estima că 10% din dealerii de maşini noi au intrat sau vor intra în faliment. Cum sfârşitul crizei vânzărilor nu pare a fi prea aproape, în opinia unor comercianţi, procentul de dealeri care vor renunţa la afacerile cu maşini va atinge 25%.
Cu toate acestea, în timp ce unii sunt striviţi de datoriile către bănci, alţii continuă investiţiile, folosind la maximum oportunităţile actuale şi ţintind revenirea pieţei. O scurtă trecere în revistă a deschiderilor de noi centre de vânzări şi service auto ne arată că, numai în 2010, au fost deja inaugurate peste zece noi facilităţi, la care se vor mai adăuga cel puţin cinci până la sfârşitul anului. Unul dintre cei care a avut curajul să investească în această perioadă este Michael Bulzan, acţionar al Grup West, companie care a deschis în această toamnă, la Oradea, un nou centru integrat dedicat mărcii BMW.
„Considerăm că piaţa va reveni în curând la normal, adică la un ritm moderat de înnoire a parcului auto (atât pentru persoane fizice, cât şi pentru firme), astfel încât vom fi pregătiţi pentru relansare. Conjunctura actuală ne permite să optimizăm costurile investiţiei, fapt care reduce durata de recuperare şi o angajare foarte rezonabilă în faţa băncilor finanţatoare“, a declarat pentru Capital oficialul Grup West, justificând astfel investiţia făcută.
O poziţie similară este şi cea a lui Horaţiu Buzatu, unul dintre patronii PlusAuto. Compania deţinută de acesta, în parteneriat cu Mircea Nistor, a deschis în septembrie al doilea show-room Ford din Craiova, cele două adăugându-se centrelor din Slat