Totalsoft, una dintre cele mai mari companii de software de business pe piata locala, a avut afaceri de 16,7 milioane de euro in primele noua luni ale acestui an, mai mult cu 15% fata de aceeasi perioada din 2009, avansul datorandu-se clientilor din strainatate, dar si faptului ca producatorul de soft lucreaza mai ales cu domeniul privat, si foarte putin cu sectorul public ori cu fonduri europene, a afirmat Liviu Dan Dragan (foto sus), directorul general al companiei.
Pentru acest an, oficialul TotalSoft estimeaza ca producatorul va ajunge la afaceri de 22 de milioane de euro fata de 15,5 milioane de euro in 2009 si un profit operational de 4,6 milioane de euro, mai mic cu 6% fata de cel din 2009, ca urmare a investitiilor de circa 0,5 milioane de euro in noul sediu al companiei din zona Pipera, dar si in deschiderea de birouri in Bulgaria, Grecia, Serbia si Qatar.
In primele trei trimestre ale anului aproximativ 74% (in jur de 12,4 mil. euro) din cifra de afaceri a fost generata de Romania, restul de 26% (4,3 mil. euro) provenind din celelalte 21 de tari in care compania are clienti. Pentru 2011, TotalSoft are ca obiectiv realizarea unei cifre de afaceri de 25 milioane de euro,
Conducerea Totalsoft se bazeaza in prezent pe cresterea in strainatate, directorul general al companiei afirmand ca in aproximativ doi ani producatorul ar trebui sa devina unul international, iar in urmatorii trei, cinci ani, aproximativ jumatate din business sa fie generat de pietele externe.
“Dezvoltarea internationala se va face prin deschiderea de birouri precum cele din Grecia, Bulgaria, Serbia si Qatar, dar si prin achizitia de companii. Pentru achizitii avem in vizor Turcia si Grecia pentru ca sunt piete cu potential foarte mare si cu economii in crestere. De exemplu, Polonia este singura europeana care a evitat criza si care este estimat sa aiba o