La şase ani de la "inventarea" conceptului de limuzină-coupé, Mercedes-Benz a lansat cea de-a doua generaţie a lui CLS, din care şi-a propus să vândă 170.000 de unităţi la nivel mondial.
Prima generaţie a CLS a fost lansată în 2004, în cadrul Salonului Auto de la New York, constructorul german lansând totodată nişa coupeurilor cu patru uşi, acestea fiind caracterizate printr-o parte spate mai curbată şi de faptul că uşile nu prezintă rame pentru geamuri.
Până acum au fost comercializate peste 170.000 de unităţi la nivel global, o cifră bună pentru un model de nişă. Studiile Mercedes-Benz arată că peste 60% din clienţii de CLS au cumpărat maşina datorită designului, şi o treime din cei 170.000 au fost clienţi în premieră pentru Mercedes-Benz, veniţi de la alte mărci. De aceea, designul noului model este atât de puternic promovat.
Pe piaţa locală publicul a primit bine acest model, dar în contextul în care vânzările de maşini de lux creşteau exponenţial, iar economia ţării era în continuă dezvoltare. În acest context, în perioada 2004 - 2010 în România au fost comercializate 347 de modele din gama CLS, iar 45% din acestea au fost comercializate în Bucureşti.
Cel mai vândut model a fost CLS 320 CDI, care a însumat 60% din cele aproape 350 de unităţi comercializate la nivel naţional. Bazându-se pe aceste cifre, dar şi pe contextul de piaţă actual, oficialii mărcii se aşteaptă ca noul CLS să fie cumpărat de cei mai mulţi clienţi în versiunea sa 350 CDI. Deasemenea, este aşteptată cu interes sosirea versiunilor 4Matic - o premieră pentru gama CLS - începând cu trimestrul trei al anului viitor. Foarte interesantă poziţia oficială având în vedere că noua generaţie este disponibilă şi cu o motorizare 250 CDI, mai ieftină cu 3.000 de euro decât 350 CDI, iar clienţii români sunt momentan interesaţi de c