Terminalul Aeroportului din Oradea va fi modernizat, până la 1 martie 2011, pentru a rămâne deschis traficului internaţional după aderarea României la Spaţiul Schengen. Costul lucrărilor va fi cu 700.000 de lei mai mic decât cel de pornire.
Comandantul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a semnat, miercuri, contractul de modernizare a aerogării cu reprezentanţii firmei Electrica Serv din Buftea, care s-au angajat ca până la data de 1 martie 2011 să finalizeze lucrările care vor transforma terminalul într-unul specific oricărui aeroport internaţional din Europa.
"Am avut disponibili pentru această investiţie 2.800.000 de lei. Electrica Serv a ofertat 2.107.500, Construcţii Bihor mai mult cu 500 de lei, iar Selina 2.400.000 de lei", a declarat Pasc.
Astfel, licitaţia a fost câştigată de firma din Buftea, la un preţ cu 700.000 de lei mai mic decât putea oferi aeroportul.
"Din economia făcută vom achiziţiona un utilaj pentru deszăpezirea pistei", a explicat comandantul Gheorghe Pasc.
Mai mult, a spus acesta, suma din contractul semnat de cele două părţi nu se va majora sub nicio formă, iar conducerea Aeroportului din Oradea este dispusă să permită firmei să lucreze în două schimburi, chiar şi pe timp de noapte, pentru a se încadra în termenul-limită.
"Suntem conştienţi de timpul scurt, dar avem încredere că vom termina la termen lucrările", a spus directorul general al Electrica Serv, Mihai Tiberiu Vicol.
Electrica Serv va începe lucrările săptămâna viitoare şi va lucra sub exploatare, adică fără ca funcţionarea terminalului să fie întreruptă.
Potrivit arhitectului Mircea Miculescu, de la firma care a realizat proiectul lucrărilor, Iptana Bucureşti, terminalul va avea spaţiile necesare pentru a asigura o diferenţiere simultană a fluxurilor de pasageri care vin din interiorul sau exteriorul