În 1997, Cornel Nistorescu semna în "Evenimentul Zilei" un editorial intitulat "Culoarea banilor", în care îl portretiza pe Sorin Ovidiu Vîntu. Nistorescu era încă un model pentru o viitoare generaţie de jurnalişti şi părea încă nepătat de lăcomie, de vanitate şi de paranoia. De altfel, chiar în acel text, din '97, se declara "fascinat de foamea de bani a acestei lumi căţărate spre vârf după 1989".
"Culoarea banilor", editorialul din '97 al lui Nistorescu, reprezintă, în fond, fotografia lui Sorin Ovidiu Vîntu în vremea în care îşi făcea planuri să intre în mass-media: "Domnul Sorin Vîntu voia bani din ziare. A cumpărat cadavrul «Tineretului liber» şi voia publicaţii noi. Voia un plan inteligent de cumpărare a «Rodipetului», a fabricii de hârtie Letea, apoi procente în principalele ziare. Mă uitam la el ca la un extraterestru cu cârjă şi încercam să înţeleg. (...) Domnul Vîntu voia două ziare. Unul serios, care să bată la vârful societăţii şi unul de scandal. Şi nimeni să nu ştie niciodată cine se află în spatele lor. Domnule, i-am spus, în România totul se află! La proşti, a zis el cu acelaşi cinism. Angajăm un redactor şef şi acesta execută ordinele prin telefon. Eventual punem şi o cameră video ca să aveţi sentimentul că vorbiţi cu cineva. Să-l vedeţi cum transpiră când daţi ordine", scria Nistorescu despre "fostul puşcăriaş" Vîntu, în epoca de glorie a Gelsor şi FNI. Ani mai târziu, Nistorescu a înţeles, probabil, că verticalitatea nu ţine de foame şi a înclinat steagul, distrugând, la comanda lui Vîntu, în câteva zile, toată redacţia "Cotidianul". Visele lui Vîntu, aşa cum erau ele în '97, au crescut şi s-au modelat apoi în funcţie de evoluţia societăţii. Însă sâmburele surprins atunci, la sfârşitul anilor '90, de fostul director al "Evenimentului zilei", a rămas neschimbat şi defineşte acum felul în care se face presă la nivel naţional.
"SOV: Mai mul