Cuplurile care vor să se căsătorească dar nu au bani ar putea recurge la o metodă importată din SUA: găsirea unui sponsor care să le achite facturile.
Afacerea funcţionează simplu: diferite companii furnizează o parte din materialele necesare unei nunţi, cum ar fi aranjamentele florale, invitaţiile, fotografiile şi mâncarea sau pot să achite parţial cheltuielile evenimentului, în schimbul unor servicii de publicitate. Metodele prin care sponsorul se poate promova în cadrul nunţilor sunt diferite: de la panouri publicitare pe care sunt trecute numele sponsorilor şi până la mese special create pentru aceste companii, de la care invitaţii îşi pot lua broşuri sau alte materiale promoţionale. De obicei sunt utilizate şi forme simple de publicitate, cum ar fi amplasarea unor logo-uri imense pe maşina mirilor.
Nunţile sponsorizate au apărut în America încă din 2004, o dată cu nunta prezentatoarei TV Star Jones. În schimbul mediatizării primite în cadrul acestui eveniment, 13 corporaţii au oferit miresei îmbrăcăminte pentru ceremonie, dar şi diferite lucruri necesare pentru organizarea petreceri. În 2006, jucătorul de baseball Dave Kerpen s-a căsătorit cu iubita sa pe stadionul „KeySpan Park" din New York, în faţa a 7.000 de fani, dintre care doar 500 erau invitaţii lor. „Am descoperit modalitatea perfectă pentru a avea o nuntă de vis fără a cheltui o sumă enormă", spune Dave. Sponsorii cuplului le-au oferit rochia miresei, inelele şi aranjamentele florale, în schimbul oportunităţii de a-şi promova compania în cadrul evenimentului. „A fost o propunere interesantă pentru că erau 7.000 de oameni acolo", povesteşte Jennifer Caccavo de la 800Flowers.com, unul dintre sponsori.
Sponsorii preferă neconvenţionalul
În Franţa, startul a fost dat în septembrie 2009, de ceremonia lui Natacha şi Vincent, potrivit Le Figaro. Noul trend