O investitie de 100 de milioane de dolari si munca a peste 200 de ingineri in ultimii patru ani s-au concretizat intr-un nou model de motor cu gaz marca General Electric, lansat in Austria. Cum arata noul motor si ce impact poate avea el asupra scaderii facturilor la energie - aflati din materialul urmator.
In inima Tirolului, acolo unde Alpii ajung la cele mai mari altitudini pe teritoriul Austriei, fabrica Jenbacher, situata la o aruncatura de bat de statiunea Innsbruck, renumita printre turistii pasionati de ski, incepea acum mai bine de 60 de ani productia in serie de motoare diesel. In timp, progresele tehnologice facute la fabrica din Jenbach a atras atentia gigantului american General Electric (GE), care a si achizitionat-o, in 2003, transformand-o in cel mai mare parc industrial din zona.
Un an mai tarziu, americanii au inceput sa-si mobilizeze armatele de ingineri si fondurile de milioane de dolari pentru a realiza proiectul celui mai mare si puternic motor cu gaze, botezat J920. Prototipul a fost gata in 2010, iar in august, deja testat cu succes. La inceputul anului, motorul va fi pus in functiune pentru a furniza electricitate orasului Rosenheim, un oras din Bavaria cu circa 60.000 de locuitori.
Desi nu este mai mare decat o sufragerie de apartament, noul motor de 9,5 MW poate genera electricitate suficienta pentru 18.500 de gospodarii de dimensiuni medii, iar utilizarea sa “scuteste” mediul inconjurator de 1,5 tone de emisii de dioxid de carbon anual – cam cat produc 800 de autoturisme.
Modelul J920 este destinat, in special, surselor descentralizate si independente de alimentare cu energie in zonele izolate, cu temperaturi ridicate sau aflate la mare altitudine. Motorul porneste in mai putin de cinci minute, iar functionarea sa poate fi ajustata in functie de nevoia de electricitate. In cazul cogenerarii (productia combinat