• Dacă eşti designer, cel mai eficient mod de a-ţi face publicitate în acest moment este să o determini pe prima doamnă a SUA să îţi îmbrace hainele. Este suficient să fie văzută o singură dată purtând un anumit brand şi, gata, respectiva firmă s-a şi îmbogăţit cu câteva milioane de dolari
Un analist de la Stern School of Business, din New York, a evaluat impactul pe care Michelle Obama l-a avut asupra industriei modei şi a constatat că prima doamnă a SUA a adus brandurilor pe care le-a purtat beneficii totale în valoare de aproximativ 2,7 miliarde de dolari, relatează The Independent. Studiul, publicat săptămâna aceasta în Harvard Business Review, vorbeşte despre spectaculoasa creştere a preţului acţiunilor companiilor, după ce Michelle Obama a fost văzută în haine produse de acestea.
Brandurile purtate de cocheta primă doamnă au înregistrat o creştere medie de 2,3%, în timp ce acelea pe care nu le găseşti în garderoba ei au înregistrat o scădere de 0,4%. O singură apariţie a lui Michelle Obama într-o anumită ţinută aduce 14 milioane de dolari brandului sau lanţului de magazine care îl vinde, susţine autorul studiului, profesorul de finanţe David Yermack, care a inventariat 189 de apariţii publice ale primei doamne, ce au avut loc între noiembrie 2008 şi decembrie 2009. În această perioadă, ea a purtat haine de la 29 de companii, printre care Calvin Klein, Nina Ricci, Gap şi J. Crew.
Mănuşile verzi care au făcut furori în SUA
Una dintre cele mai spectaculoase poveşti de succes este cea a retailerului american J. Crew. În ianuarie 2009, fetiţele familiei Obama au asistat la momentul în care tatăl lor a depus jurământul îmbrăcate în haine de la J. Crew. Michelle Obama a ţinut în mână Biblia pe care a jurat soţul ei şi o lume întreagă i-a văzut mănuşile verzi, din piele, cumpărate de la acelaşi magazin. În dimineaţa următoare, s