Cineva se întreba, în lunile de vară, „ce ne facem anul acesta fără Festivalul Enescu“? Evident, cu gîndul că vom duce lipsa evenimentelor muzicale de cotă care preced noua stagiune. Parcă dorind să înlăture asemenea „temeri“, Lando Arte a lansat, la Ateneu, o splendidă serie de concerte care, debutînd în iulie, a adus pe podium artişti români de elită precum violoniştii Mihaela Martin, Liviu Prunaru, Gabriel Croitoru sau Silvia Marcovici, în compania fiului său, pianistul Aimo Pagin, şi a violoncelistului Marin Cazacu, pianiştii Valentin Gheorghiu sau Dana Protopopescu, iar acum o superbă soprană de la München – Laura Tătulescu. Serile camerale alternînd cu programe simfonice oferite de Orchestra de tineret sub bagheta lui Cristian Mandeal, „Virtuozii din Bucureşti“, cu Horia Andreescu la pupitru, maestru care a dirijat şi Filarmonica, asemenea lui Jin Wang. Astfel, am avut cîteva luni de mare muzică, succesul deosebit, sălile arhipline determinînd continuarea „serialului“ chiar şi după debutul stagiunii, spre încîntarea celor dornici de frumos. De altfel, în plină vară, şi Sala Radio a găzduit un concert Bach susţinut de participanţii la proiectul „Oratorium“. La a doua ediţie, a propus, sub conducerea dirijorului american David Grier, opusuri de Bach – Suita nr. 3, Motete şi, ca punct culminant, Magnificat, colaborînd cu solişti bine-cunoscuţi precum soprana Georgeta Stoleriu, mezzosoprana Gabriela Hazarian, tenorul Ruben Mureşan, baritonul Ion Dimieru. Ca preambul al stagiunii, Radio România a oferit primul Festival Internaţional „Seri cu orgă“, gîndit ca o întîlnire cu interpreţi din ţară şi din străinătate a celor îndrăgostiţi de „regina instrumentelor“ (cam puţini totuşi… în sală). Muzicienii au interpretat (uneori timp de cîteva ore) lucrări din epoci diverse, alternînd recitaluri susţinute de profesionişti (aşa cum a fost cel inaugural, oferit de Ils