Comisia Europeană a aprobat o finanţare de 124.399.671 de euro pentru construcţia autostrăzii Arad-Timişoara şi pentru varianta de ocolire a oraşului Arad, suma fiind alocată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, informează Ministerul Transporturilor. Autostrada are o lungime de 44,5 km, din care 12,25 km reprezintă lungimea variantei de ocolire Arad şi 32,25 km reprezintă lungimea autostrăzii care leagă oraşele Arad şi Timişoara.
„Prin realizarea acestui obiectiv se estimează o reducere cu 76% a numărului de accidente pentru traficul între Arad şi Timişoara, o reducere a timpului mediu de călătorie între Arad şi Timişoara de la 64 la 33 de minute, precum şi o reducere cu 7% a costurilor de exploatare a autovehiculelor. În ceea ce priveşte indicatorii fizici ai proiectului, vor fi construiţi 44,5 km de autostradă, 20 de poduri şi pasaje, 18 pasaje peste autostradă, cinci noduri rutiere şi două centre de întreţinere şi zone de servicii“, susţine Ministerul Transporturilor.
Proiectul este finanţat prin programul operaţional sectorial de Transport (POS-T), program gestionat de Ministerul Transporturilor. Autostrada Arad - Timişoara este parte a ramurii nordice a Axei Prioritare TEN-T nr. 7, care traversează teritoriul României de la Nădlac la Constanţa.
Constructorul autostrăzii este consorţiul FCC Construccion/Astaldi, care a câştigat la sfârşitul anului 2008 contractul de lucrări. Valoarea contractului de construcţie a autostrăzii Arad - Timişoara se ridică la 482 de milioane de lei, fără TVA. În luna iunie 2010, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, critica ritmul lent de efectuare a lucrărilor, ameninţând constructorii că se poate ajunge la rezilierea contractului în cazul în care vor mai „trage de timp“.
Radu Berceanu a declarat în iunie că sunt întârzieri de nouă luni la centura în regim de autostradă de la Arad şi de şase l