Aeroportul „George Enescu" din Bacău este tranzitat zilnic de zeci de persoane din Neamț, Brăila, Vaslui, Buzău, Galați dar și din oraș care pleacă direct către Londra, patru destinații din Italia dar și către alte locații din țară.
Oamenii așteaptă nerăbdători pe un hol destul de strâmt, fie să plece într-o călătorie, fie să-i întâmpine pe cei dragi care se întorc din străinătate.
"Am mai văzut aeropoarte și în străinătate și în țară, cel din Bacău, deși paradoxal este cel mai mare din Moldova, are un spațiu de așteptare mic, plus că toaletele sunt ca în avion ca dimensiune", ne-a zis Iulian Sabău, un tânăr de 35 de ani, proaspăt întors din Anglia.
Construit în 1946 și devenit aeroport internațional în 1975, aerogara a fost gândită pentru un aflux de circa 10.000 de pasageri pe an, ori în prezent ea este tranzitată de circa 200.000.
În anul 2009, Consiliul Județean Bacău a concesionat aeroportul firmei Blue Aero, devenind astfel singurul aeroport din Moldova administrat de o firmă privată.
"Ca urmare a contractului de concesionare pe 34 de ani semnat cu Consiliul Județean în iulie 2009, ne-am obligat să facem modernizări de circa 45 de milioane de euro. Vom începe cu pista, căile de rulare și vom continua cu platforma, un nou terminal și căi de acces", a explicat Răzvan Rizea, administratorul Blue Aero, firma care se va ocupa de modernizarea aeroportului, aflată în subordinea Blue Air.
Deși s-a vehiculat că modernizarea pistei ar fi trebuit să se finalizeze în decembrie, iar noul terminal în iunie 2011, lucrările nici măcar nu au început.
"Am obținut toate avizele, inclusiv de la Agenția de Protecția Mediului, dar acum ne mai trebuie un ultim aviz de la Apele Române. Sperăm că într-o săptămână să rezolvăm cu toate documentele și să solicităm autorizația de construcție de la Consiliul Ju