Elveţia nu s-a sfiit să apeleze la sponsori pentru a completa bugetul de 30 de milioane de franci elveţieni în mare parte cheltuiţi pe măsuri de securitate. Dacă Francofonia este deci sponsorizată pentru prima dată aici, acest tip de eveniment face adesea apel la parteneri privaţi în ţara cantoanelor. Si cum cantoane nu putem comercializa, nu-i aşa, ce-ar ar mai fi putut să vândă sau să dea cadou elveţienii? Ciocolată, e adevărat. Dar parcă mai degrabă un ceas e şi mai interesant.
Elveţia nu s-a sfiit să apeleze la sponsori pentru a completa bugetul de 30 de milioane de franci elveţieni în mare parte cheltuiţi pe măsuri de securitate. Dacă Francofonia este deci sponsorizată pentru prima dată aici, acest tip de eveniment face adesea apel la parteneri privaţi în ţara cantoanelor.
Şi cum cantoane nu putem comercializa, nu-i aşa, ce-ar ar mai fi putut să vândă sau să dea cadou elveţienii? Ciocolată, e adevărat.
Dar parcă mai degrabă un ceas e şi mai interesant. Fabricantul Hublot a confecţionat special 80 de ceasuri pentru acest sommet. Niciunul nu ne-a fost destinat nouă ziariştilor, în schimb fiecare şef de stat şi de guvern sau şef de delegaţie a primit un astfel de ceas.
Elveţia nu i-a uitat nici pe însoţitorii / însoţitoarele şefilor de stat şi de guvern cărora le-a prevăzut un program foarte chic: croazieră cu vaporul pe lacul Léman în dreptul superbelor vii de la Lavaux, clasate patrimoniu mondial Unesco, dejun într-un hotel centenar din Vevey şi o vizită în celebra clinică La Prairie, celebră pentru tratamentul cu celule de ficat de berbecuţ care ar încetini procesul de îmbătrânire.
Asta este deci programul pentru invitaţii de seamă. Ceilalţi circa 3 mii de delegaţi veniţi din 70 de ţări, vor avea parte de un program mai modest: plimbare cu trenuleţ prin munţi şi văile din regiune, vizită pintr-o fabrică de ciocolată, samd. @N_