Circa 46% dintre aceştia vor doar să aibă ce-i mai nou în materie de gadgeturi 0% din telefoanele vândute în 2010 în România sunt smartphone-uri
Smartphone-urile sunt tot mai populare în rândul românilor, în ultimii doi ani popularitatea acestora crescând într-un mod considerabil, dar principalul motiv este de a fi în trend cu moda. "În România, în ultimii doi ani, popularitatea smartphone-urilor a crescut considerabil, în rândul celor pasionaţi de gadgeturi de ultimă generaţie. Astfel, aproximativ 46% dintre posesorii de smartphone din România au cumpărat aceste dispozitive pentru a avea ce-i mai nou în materie de gadgeturi", a declarat într-o conferinţă de presă Karsten Wildberger, Chief Commercial Officer (CCO) al Vodafone România.
Potrivit acestuia, aproximativ 10% din totalul telefoanelor cumpărate în România în acest an l-au reprezentat telefoanele inteligente (smartphone-uri). De asemenea, acesta a mai spus că vânzările acestor tipuri de terminale vor ajunge anul acesta la 17%, din total. "Acest tip de terminale sunt acceptate rapid de consumatori şi nu vom fi surprinşi dacă în următorul an vor ajunge la o cotă de 20%", a mai spus Wildberger, la evenimentul de lansare a primului astfel de terminal ce are ca sistem de operare Windows Phone 7 din România, LG E900 Optimus 7.
Vodafone se laudă că reţeaua este pregătită de trafic mare de date
Marea problemă în ţările în care aceste terminale s-au extins mai repede decât în România a fost cea a reţelelor care nu au putut face faţă traficului mare de date, care a determinat cedarea reţelelor în timpul funcţiunii, a unor mari operatori. În Statele Unite ale Americii, AT&T a trebuit să înceapă instalarea de femtocelule (relee celulare de dimensiuni mai mici, care comută traficul de voce şi date prin reţele DSL şi/sau reţele fixe de broadband), pentru a face faţă traficului enorm d