Ambasada Statelor Unite la Bucureşti a ales un mod inedit de a atrage atenţia asupra escrocilor care profită de programul Loteria Vizelor. Un filmuleţ de desene animate în care un ursuleţ şi un pescar sunt traşi pe sfoară de un vulpoi este modalitatea prin care americanii îi sfătuiesc pe români să nu apeleze la intermediari pentru a se înscrie în programul de emigrare.
În filmuleţul Ambasadei Statelor Unite ale Americii, denumit „Ursul păcălit de vulpe. O alegorie pentru escrocheriile legate de Loteria Vizelor“, cele două victime sunt un ursuleţ şi un pescar. Ursuleţul porneşte fericit spre centrul oraşului, la un internet cafe, să se înscrie la Loteria Vizelor.
Vulpoiul cel viclean află despre planurile ursuleţului şi îi promite că îl va ajuta să se înscrie mai repede în program, în schimbul unui contract.
Cum poţi pierde şansa de a emigra
Naiv şi mult prea entuziasmat la gândul emigrării în ţara tuturor posibilităţilor, ursuleţul acceptă toate condiţiile impuse. Când primeşte vestea cea mare că a fost selecţionat, vulpoiul percepe un onorariu de 1.000 de euro, altfel nu îi va da codul transmis de ambasadă.
Ursuleţul nu are banii şi pierde ocazia de a emigra în SUA. Următoarea victimă a vulpoiului este un pescar căruia i se promite viză, 100.000 de dolari în America şi 1.000 de peşti, în schimbul unei sume mici de bani.
Potrivit reprezentanţilor Ambasadei Statelor Unite ale Americii, în această perioadă spaţiul virtual este inundat de oferte ale diverşilor intermediari de viză şi ale unor escroci.
Ambasada SUA, îngrijorată
„Ambasada SUA este foarte îngrijorată de apariţia companiilor intermediare şi a escrocilor care îşi fac publicitate pe internet atrăgând victimele încrezătoare prin intermediul unor contracte şi al altor escrocherii care înşală publicul din România. Dorim să reamintim publicului că înscrierea în progra