Cu alura unui star pop, tânărul tenor italian Vittorio Grigolo, în vârstă de 33 de ani, care a cucerit audienţa la debutul său pe scena Operei Metropolitane din New York, este considerat urmaşul lui Pavarotti.
Premiera spectacolului „La Bohème", de Giacomo Puccini, în celebra montare a lui Franco Zeffirelli, dar cu o distribuţie nouă, pe scena Operei Metropolitane din New York a adus în atenţia criticii de specialitate şi a publicului un tânăr tenor italian: Vittorio Grigolo, pe care presa de peste Ocean îl consideră noua revelaţie a liricii mondiale. „Nu numai că este frumos, energic şi carismatic, dar este dotat şi cu o voce vibrantă, creând un Rodolfo atrăgător şi pasional, cu un mare succes la public", remarcă New York Times. Vittorio Grigolo se află în plină ascensiune deşi unii pot avea rezerve asupra vocii sale, fără mare amplitudine, mai scrie publicaţia americană. Întrebat cum a combinat pentru acest rol autocontrolul şi exuberanţa de italian, Grigolo spune: „Pentru mine e uşor să cânt romantic. Când un rol are nevoie de pasiune, romantism, de nobleţe a sufletului, Vittorio este tipul. Tot ce am nevoie este o lesă care să-mi controleze energia şi concentrarea, şi să ajung la ultimul act cu aceeaşi voce proaspătă de la început".
Un pop-star la operă
Debutul la Met a fost puţin încordat, lucru de înţeles ţinând cont că toată lumea vorbeşte despre el ca fiind succesorul lui Pavarotti. După ce marele artist a părăsit scena lirică a lumii, Placido Domingo a trecut pe poziţia de bariton, iar Jose Carreras apare tot mai rar pe scenă, şi specialiştii îşi ascut urechile în căutarea viitorilor tenori-vedetă. Au fost căutaţi mereu noi succesori printre tinerii care erau în ascensiune, precum Marcelo Álvarez sau Roberto Alagna, artişti care au debutat în forţă, dar cam atât. Se pare că Vittorio Grigolo este un veritabil urmaş. Când nu e pe scenă, apa