Vasul italian de croaziera turistica Costa Classica, cu o lungime de 220 de metri si o latime de 31 de metri, 52.926 tone, inalt cat o cladire cu 18 etaje, a fost avariat, pe 18 octombrie, suferind o fisura de peste 20 de metri lungime si un metru latime, intr-o coliziune cu vasul belgian Lowlands Longevity, incarcat cu 173.000 de tone de minereu, la gura raului Yangtze, 30 de mile nautice nord-est de Shanghai.
Vasul de pasageri era in cursa de la insula Jeju (Corea de Sud) spre Shanghai. Din cei 1.680 de pasageri si 617 membrii de echipaj, 94 au suferit contuzii si fracturi de diverse grade.
Primul vas care a acordat asistenta accidentatilor, Ling Pis, a fost un vas din Coreea de Sud. 44 de pasageri cu pasaport chinez au sarit in mod ilicit pe el si s-au ascuns, cu intentia de a intra in Corea de Sud in calitate de imigranti ilegali.
In confuzia accidentului nu a fost sesizata lipsa acestora, decat dupa ce Costa Classica a fost remorcata la portul Waigaoqiao.
In momentul in care autoritatile chineze au constatat lipsa acelor pasageri, s-au emis mai multe radiograme, la care capitanul vasului Ling Pis a raspuns ca de indata ce au tras la chei, pe insula Jeju, un grup de oameni necunoscuti, au iesit din magazia vasului si au fugit pe chei. Politia coreeana a prins 11 dintre fugari, urmand sa-i caute si pe ceilalti.
Ziarul Shanghai Daily, intr-un reportaj detaliat, spune ca autoritatile chineze de specialitate au determinat ca ambele vase mergeau in aceeasi directie, in timp ce Costa Classica a incetinit viteza pentru a permite transferul pilotului local, ce urma sa ghideze vasul in susul raului Yangtze.
In acest moment, motoarele vasului au luat turatie maxima si vasul a facut un viraj sever la dreapta, ajungand din urma vasul Belgian, la o viteza de peste 35 km/ora.
Reporterul mention