Comisarii de la Protecţia Consumatorului Dolj au pus tunurile pe băncile comerciale care nu respectă legea şi îşi bat joc de clienţi. Trei sucursale au fost amendate recent de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj, deoarece şi-au păcălit clienţii şi le-au mărit ratele în ciuda prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 50.
Potrivit comisarului-şef Gheorghe Marinescu, cele trei sucursale au folosit tertipuri pentru a nu renunţa la anumite comisioane interzise de noua legislaţie. „Este vorba de mai multe credite ipotecare în cazul cărora unele bănci au perceput comision de risc, deşi respectivele credite sunt garantate de stat, iar o alta a eliminat acest comision, dar valoarea lui a introdus-o în comisionul de administrare. În felul acesta, rata la bancă a debitorilor a crescut“, a declarat Marinescu. Sancţiunile nu se opresc însă aici.
Comisariatul va aplica amenzi şi altor sucursale bancare, deoarece nu au încheiat acte adiţionale la contractele de credit până pe 21 septembrie, aşa cum cere ordonanţa. „Aceste amenzi au venit ca urmare a numeroaselor reclamaţii din partea clienţilor băncilor, dar şi ca urmare a tematicii de control pe care am avut-o. Dacă, în termen de 15 zile de la constatare, băncile nu remediază problema, le voi închide pentru abatere repetată. Lucrează, dar prin amenzi vor da toţi banii la Finanţe, că şi aşa e criză“, a mai spus Marinescu.
Comisarii de la Protecţia Consumatorului Dolj au pus tunurile pe băncile comerciale care nu respectă legea şi îşi bat joc de clienţi. Trei sucursale au fost amendate recent de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj, deoarece şi-au păcălit clienţii şi le-au mărit ratele în ciuda prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 50.
Potrivit comisarului-şef Gheorghe Marinescu, cele trei sucursale au folosit tertipuri pentru a nu renunţa la anumite comisioan