Utilizatorul de 45 de ani foloseşte reţelele sociale accidental şi are wireless doar la birou
Consumatorul român se defineşte prin trei mari categorii de vârstă, fiecare fiind marcată de tehnologiile perioadei de început a vieţii, respectiv adolescenţă, fiecare dintre acestea acceptând mult mai uşor noile tehnologii cu cât categoria respectivă se încadrează într-o vârstă mai mică. Doru Panaitescu, consultant şi trainer în marketing şi publicitate online, a realizat portretele a trei categorii de vârstă diferite: cea de 45, cea de 30 şi cea de 15 ani
Utilizatorul de 45 de ani, născut în 1965, face parte din generaţia Dallas şi totodată generaţia Decreţel (generaţia de sacrificiu). Şi-a petrecut adolescenţa cu un televizor alb-negru, pickup, magnetofon, telefon cu disc, iar primul contact cu Internetul l-a avut la 30-35 de ani. Pentru el, Internetul şi social media pot fi un mister. "Astăzi foloseşte Google doar când nu are de ales, are sub 200 de contacte în telefon, este înregistrat pe LinkedIn, utilizează Facebook şi Twitter doar accidental, are reţea wireless la birou", a afirmat în prezentarea susţinută la ediţia a doua a Conferinţei "Marketing în Direct", Doru Panaitescu.
Categoria de mijloc este generaţia MTV, care foloseşte Google ca pe o Biblie
Utilizatorul de 30 de ani, născut în 1980, membru al generaţiei MTV, şi-a petrecut adolescenţa cu un televizor color, un casetofon, walkman şi un telefon cu taste, iar primul său contact cu Internetul a fost la 15-20 de ani. Internetul este un mediu de lucru uzual pentru acest tip de utlizator. "Astăzi foloseşte Google ca pe Biblie, are între 200 şi 600 de contacte în telefon, are conturi active pe Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, chiar şi Hi5 şi reţea wireless oriunde: la birou, acasă, în oraş", a explicat Doru Panaitescu.
Generaţia Ipod s-a năcut cu toate - s