Brigada Poliţiei Rutiere din Bucureşti are 60 de agenţi pe motocicletă care intervin în caz de accidente sau blocaje în trafic. Motocicliştii de la Poliţia Rutieră sunt consideraţi cei mai „duri“ agenţi de circulaţie.
Treci pe roşu, depăşeşti viteza legală ori întorci pe linia continuă pentru că ţi se pare că un alt traseu este mai liber. Crezi că poliţistul care dirijează intersecţia nu te-a văzut sau oricum nu va veni după tine, pentru că asta ar însemna să îi lase baltă pe ceilalţi şoferi.
Mai citeşte şi:
Victima iubitei lui Mazăre jr s-a întors la muncă
Dacă-i vedeţi în trafic, respectaţi-i!
Dar peste câteva secunde vezi în oglindă cum se apropie o motocicletă cu girofar, iar conducătorul ei îţi face semn să tragi pe dreapta. Te gândeşti cum să reacţionezi. Poate că dacă „te ţii tare" cedează.
Dar în momentul în care îl priveşti în ochi începi să te bâlbâi. Nu mai are rost să te cerţi cu cel care deja îţi explică ce ai greşit şi ce sancţiune îţi aplică. Procesul verbal este gata şi îl semnezi resemnat. Acesta este comportamentul tipic al şoferilor faţă de poliţiştii pe motociclete.
Ne facem doar treaba
Agentul Paul Gabriel Balaci, unul dintre cei 60 de motociclişti ai Brigăzii Rutiere a Capitalei, vede situaţia prin ochii Poliţiei: „E adevărat că suntem respectaţi în trafic, dar nu suntem duri. Ne facem treaba doar şi nu ţinem cu tot dinadinsul să dăm amenzi. De multe ori, atunci când fapta nu este gravă, cei pe care îi oprim se aleg doar cu un avertisment verbal. Poliţistul este şi el om şi înţelege atunci când fapta nu a fost comisă din rea-voinţă".
Gabriel Balaci mai spune că „în ultima perioadă am văzut că şoferii au mai mult respect faţă de noi. Ne fac loc chiar şi atunci când nu avem semnalele luminoase sau sonore pornite. Când îi oprim în trafic pe cei care încalcă legea