Guvernul se gândeşte cu ce bani va întreţine autostrăzile pe care nu le-a construit încă. Şi pentru că a constatat că sumele alocate de la buget şi din veniturile CNADNR nu sunt suficiente, a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circulaţia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei.
Propunerea introducerii taxei de acces pe autostradă se găseşte într-un într-un document discutat şi aprobat, miercuri, de Guvern, potrivit Mediafax.
Documentul a fost avizat atât de Ministerul Transporturilor, cât şi de Ministerul Finanţelor.
România are, în prezent, doar două autostrăzi: una care leagă Bucureştiul de Piteşti (A1) şi una care ar trebui să facă legătura între Capitală şi Constanţa, dar care nu este încă Finalizată (A2 sau Autostrada Soarelui).
Potrivit Executivului, în perioada următoare, prin Programul Operaţional Sectorial Transport (POS-T), ar urma să fie cofinanţate din Fondul de coeziune 373 kilometri de autostradă, respectiv secţiunile Nădlac-Arad, Arad-Timişoara, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu, Cernavodă-Constanţa şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa.
În construcţie se află secţiunile Cernavodă-Constanţa, Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa se află în faza de lucrări.
Pentru celelalte tronsoane, respectiv Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva, abia au fost finalizate studiile de fezabilitate şi sunt în curs de finalizare documentaţiile de licitaţie. Anul viitor ar putea fi semnate contractele de lucrări.
"O condiţie esenţială pentru finanţarea proiectelor de autostrăzi prin POS-T este asigurarea sumelor pentru operarea şi întreţinerea acestor autostrăzi. Din analizele efectuate de către Comisia Europeană a reieşit faptul că fondurile pentru operarea şi întreţinerea autostrăzilor nu pot fi asigur