Opţionalele sunt importante nu doar când sunteţi puşi în situaţia de a stabili configuraţia maşinii dorite, ci şi atunci când vă alegeţi vacanţa. Costul lor poate ridica binişor preţul sejurului.
Dacă un turist român contractează, în medie, două vacanţe opţionale pe durata unui sejur, un german achiziţionează în medie 0,4 excursii opţionale, în timp ce japonezii şi israelienii ajung la trei-patru excursii suplimentare pe cap de turist.
„Pe durata unui sejur, un german petrece şase zile la piscină şi la bar, în timp ce un român vrea să viziteze, să vadă cât mai multe lucruri. Noi încă facem turism pentru a vizita“, arată Cristian Pandel, directorul general al agenţiei de turism Christian Tour. Turiştii români optează, cel mai adesea, pentru excursii în locuri cu renume. Preferate în acest sens rămân piramidele din Egipt, plimbările în Sahara sau traversările cu feribotul dintr-o ţară în alta.
Potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în acest sezon estival, 600.000-700.000 de români şi-au petrecut vacanţa în străinătate. La un tarif mediu de 50 de euro per excursie opţională, ar rezulta că turiştii noştri au cheltuit 60-70 de milioane de euro pe contractarea unor ieşiri de o zi.
O excursie în Turcia, două în Grecia
Deşi astfel de excursii sunt uneori obositoare, alteori mult prea scurte, tentaţia vizitării a cât mai multor obiective este mare. Potrivit turoperatorilor, cei care aleg Turcia (cea mai cerută destinaţie în acest an) optează pentru o singură excursie opţională, mai ales că mulţi dintre ei sunt cel puţin la a doua vizită în această ţară. „În acest caz, turiştii aleg opţionale de distracţie, cum ar fi: jeep safari, rafting sau scuba diving“, spune Mircea Vladu, preşedintele agenţiei de turism Prestige Tours. Preţul unor astfel de pachete variază între 50 şi 85 de euro de persoană.
În insulele spa