Citroën a redesenat în totalitate modelul C4 în încercarea de a „fura“ cât mai mulţi clienţi best-seller-ului german din clasa compactă: Volkswagen Golf.
Cel mai mare segment al pieţei europene are, începând din această lună, un nou membru cu pretenţii la o poziţie fruntaşă. Prezentat oficial la expoziţia auto de la Paris în urmă cu câteva săptămâni, noul Citroën C4 poate fi deja comandat în Franţa şi va intra în vânzare, progresiv, pe toate pieţele din Europa. În România, lansarea modelului va avea loc în prima parte a anului viitor, însă data exactă nu a fost încă stabilită.
Ambiţiile francezilor în segmentul compact se majorează odată cu apariţia fiecărui nou model sau face-lift. Atât Renault, cu noul Mègane, cât şi Peugeot, cu 308, şi-au declarat în momentul lansării intenţia de a se lua de piept cu cel mai vândut model compact: Golf. Bineînţeles că reprezentanţii Citroën nu puteau gândi altfel, iar expunerea făcută de şeful mărcii, Frederic Banzet, cu ocazia testului pentru presă desfăşurat în Suedia a surprins prin francheţe: „Mă bucur când văd titluri de genul: «C4 este Golful franţuzesc»“. Prin urmare, deocamdată, ţinta francezilor nu este aceea de a învinge modelul german, ci doar de a cuceri cât mai mulţi dintre clienţii acestuia. Uşor de zis, mai greu de făcut. Cu toate acestea, abordarea celor de la Citroën poate fi câştigătoare prin comparaţie cu celelalte două mărci franceze: gamă largă de propulsoare (patru diesel şi trei alimentate cu benzină), echipări bogate şi tehnologie de ultimă oră la un preţ extrem de competitiv.