Un accident petrecut în Marea Britanie a scos la iveală faptul că Peugeot 107 poate oferi un nivel de siguranţă echivalent a patru stele EuroNCAP doar pentru un şofer de maxim 78 de kilograme.
Stelele obţinute de un model auto european în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP cântăresc foarte mult atunci când vine vorba de vânzări. De aceea, constructorii acordă o importanţă deosebită acestui capitol. În unele cazuri însă, testele efectuate cu manechini nu au nici o relevanţă în viaţa reală.
Este şi cazul unei femei din Marea Britanie, Judith Evans, care în ianuarie 2009 suferea un accident fatal, la volanul maşinii sale, un Peugeot 107. Maşina a intrat în coliziune frontală cu un Opel Astra, la o viteză de 50 de km/h. Femeia şi-a pierdut viaţa în urma multiplelor leziuni la nivelul abdomenului şi a mai multor coaste rupte, chiar dacă la prima vedere circumstanţele accidentului nu sunt atât de grave. Dacă mai luăm în calcul şi faptul că modelul francez a primit patru stele la testul EuroNCAp, moartea şoferului pare cel puţin bizară.
Familia victimei a încercat să ia legătura cu oficialii Peugeot pentru a primi o explicaţie pertinentă a tragediei. Un comunicat oficial emis de francezi explică: testele de impact ale modelului 107 se fac cu manechini care cântăresc doar 78 de kilograme. Greutatea victimei era cu 24 de kilograme mai mare, ceea ce explică, cel puţin în viziunea Peugeot, tragedia.
Un oficial al constructorului a declarat că în momentul dezvoltării maşinii, manechinul respecta cerinţele publicului, deci legea nu poate sancţiona cu nimic producătorul.