Michael Tsamaz şi-a început cariera în industria tutunului şi a fost preferat de Deutsche Telekom şi de guvernul grec pentru poziţia de director executiv al grupului elen OTE (deţine RomTelecom şi Cosmote în România) pentru rezultatele de la Cosmote, dar şi pentru că este un bun cunoscător al "bucătăriei interne" a OTE unde interesele politice pot prevala.
Michael Tsamaz, 50 de ani, şi-a început cariera în industria bunurilor de larg consum (FMCG), lucrând pentru producătorul de ţigarete Philip Morris în perioada 1991-1998, perioadă în care a ocupat funcţiile de director de marketing pentru Grecia şi Israel, director de vânzări pentru Grecia şi manager de dezvoltare a vânzărilor în Europa de Est.
În 1998 Tsamaz face însă o schimbare radicală şi pleacă din FMCG în telecom, la subsidiara din Grecia a grupului britanic Vodafone. Nu a fost o schimbare neapărat simplă, declara Tsamaz într-un interviu exclusiv acordat ZF în decembrie 2009. "Când am intrat în industria telecom în 1998, la Vodafone, nimeni nu credea că acest produs va deveni unul de larg consum şi că va trebui să renunţăm la termenul de abonat în favoarea celui de client. Inginerii din acea vreme se uitau la mine şi spuneau: ia uite, un tip din industria tutunului care a adus cu el alţi oameni din industria chipsurilor de cartofi şi ciocolată vrea să arate cum se conduce un business în telecom. Îmi aduc aminte că atunci când am creat un departament comercial bazat pe structura pe care o cunoşteam din FMCG, decizia a părut foarte ciudată pentru oamenii din telecom."
Tsamaz a lucrat timp de trei ani pentru Vodafone, perioadă în care a fost director comercial şi director general al diviziei comerciale şi administrative. Unul dintre managerii cu care Tsamaz a fost coleg în acea perioadă la Vodafone, Costas Kapetanopoulos, este în prezent director de Ma