Producătorul auto german Volkswagen conduce în clasamentul vânzărilor de autoturisme noi importante în România. Dacia și modelul Logan domină însă piața locală, la nivel general, în perioada ianuarie-septembrie 2010. Sursa: DACIASursa: VW
1 /.
Dacia rămâne liderul incontestabil al vânzărilor pe piața de autoturisme noi din România, cu peste 25.000 de unități comercializate în primele trei trimestre ale acestui an, iar Logan, cel mai solicitat model în showroomurile din țară, pe același interval.
Producătorul auto german Volkswagen conduce în ierarhia rezervată autoturismelor importate, indică cel mai recent buletin statistic al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Dintre cele 25.769 de automobile Dacia vândute până luna trecută inclusiv în România, 17.101 au aparținut gamei Logan.
Duster, primul SUV produs la Pitești, este al doilea cel mai de succes model din portofoliul Dacia, cu 3.278 de prime înmatriculări în intervalul ianuarie-septembrie.
Volkswagen a comercializat cele mai multe mașini dintre mărcile străine prezente în România. Majoritatea celor 6.498 de unități care au ajuns la cumpărători a purtat una dintre siglele Golf (2.182 de unități), Polo (1.536) și Passat VI (1.219).
În primele nouă luni, în România au fost comercializate 78.152 de autoturisme noi. Rezultatul reprezintă o scădere a vânzărilor cu 23,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzări autoturisme noi România
(ianuarie-septembrie 2010)
1. Dacia – 25.769 de unități
2. Volkswagen – 6.498 de unități
3. Renault – 6.234 de unități
4. Ford – 5.930 de unități
5. Skoda – 5.864 de unități
6. Opel – 4.169 de unități
7. Hyundai – 3.712 unități
8. Chevrolet – 3.609 unități
9. Peugeot – 1.954 de unități
10. Toyota – 1.910 unități @