Automobilele electrice, promovate activ de către producători şi autorităţi, se confruntă cu o mare problemă: preţul ridicat al bateriilor, care poate depăşi jumătate din costul unui astfel de automobil, scrie The Wall Street Journal.
Atât industria auto, cât şi autorităţile speră ca odată cu creşterea vânzărilor şi avansul tehnologic, preţul bateriilor să înceapă să se reducă.
Unii cercetători în domeniu consideră însă că sistemele de alimentare electrice nu vor beneficia de avantajele economiilor de scară, odată cu creşterea numărului unităţilor produse. Lipsa fluctuaţiei preţului pentru metalele folosite ca materii prime şi utilizarea în mai multe domenii a celorlalte componente electronice sunt obstacolele în calea scăderii preţurilor bateriilor.
Departamentul Energiei din Statele Unite a declanşat o iniţiativă prin care se urmăreşte scăderea preţului bateriilor folosite la automobilele electrice cu 70% până în 2014.
Cercetătorii consideră o astfel de ţintă ca fiind "agresivă şi nesustenabilă", dar viabilă "în zece ani". În prezent preţul unui automobil electric este ridicat semnificativ de costul unităţii electrice propulsoare. Nissan Leaf, care va fi lansat în decembrie, iese pe poarta fabricii la un cost de 15.600 de dolari şi este vândut în SUA cu 33.000 de dolari. O astfel de poziţionare este total necompetitivă în contexul unui preţ de pornire de 13.000 de dolari pentru un automobil convenţional similar. Compania Nissan şi alţi producători estimează că vor reduce costul de producţie al bateriilor prin creşterea producţiei, reducerea cheltuielilor, eficientizarea şi optimizarea altor cheltuieli.
Aceşti producători admit că reducerile de cost vor veni din managementul mai bun şi nu din îmbunătăţirea fundamentală a tehnologiei actuale. Un raport al Academiei Naţionale de Ştiinţe din Statele Unite ev