Berceanu anunţa în iulie că aceasta ar putea fi aplicată din vara anului viitor şi că ar fi în cuantum de 3-4 euro/100 km
Autorităţile spun că sumele alocate de la buget şi din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru întreţinerea autostrăzilor
Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circulaţia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, argumentând că sumele alocate de la buget şi din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru întreţinerea autostrăzilor care vor fi construite cu finanţare UE.
Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat, miercuri, de Guvern, după ce a fost avizat atât de Ministerul Transporturilor, cât şi de cel al Finanţelor.
În prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere se percep taxe/tarife care includ impozitul pe maşină, taxa de import, rovinieta, acciza pe carburant, tariful de trecere la podurile dunărene. Potrivit unor surse ministeriale citate de Mediafax, veniturile încasate din aceste surse şi din amenzile pentru încălcarea normelor privind greutăţile admise pe reţeaua rutieră sunt utilizate numai parţial pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi operare a reţelei rutiere, în particular pentru autostrăzi.
Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, declara, în vara acestui an, că, începând din vara anului viitor, vom plăti o taxă de autostradă "modică", de 3 sau 4 euro pe fiecare sută de kilometri, banii urmând să fie destinaţi exclusiv întreţinerii.
Precizând că măsura va fi luată la cerinţa Comisiei Europene, care doreşte să se asigure că, după ce au fost construite cu fonduri europene, autostrăzile din România vor fi şi întreţinute ca alte artere din Uniunea Europeană, Berceanu a anunţat că, în prezent, se întocmesc "nişte calcule, un studiu", care va fi t