- Economic - nr. 657 / 25 Octombrie, 2010 In mare criza financiara, daca nu, morala, cu siguranta, trebuie sa se afle cei de la RCS si RDS, daca in ultima vreme au tabarat cu atata inversunare asupra clientilor lor, pentru a le lua banii din buzunar cu japca, chiar inainte de a-i fi primit, ca leafa sau ca pensie. Concret, de la o vreme au procedat la colectarea fortata a taxei lunare, decupland de la retea abonatii care au intarziat cu zece zile plata acesteia, netinand cont de buna credinta a cetateanului, care n-a putut sa-si onoreze factura atat de repede, fie din lipsa de lichiditati pana la acea data (neprimirea salariului sau a pensiei, a ajutorului de somaj), fie datorita lipsei temporare de la domiciliu (concediu sau caz de internare in spital). Cand spunem acest lucru, avem in vedere atitudinea mult mai rezonabila a celorlalti furnizori de servicii pentru apa, caldura, gaze si electricitate (mult mai importante pentru viata cotidiana), chiar Romtelecom, care au marje de toleranta mai largi la plata acestora. In plus, de vreme ce furnizorii traditionali amintiti factureaza cuantumul serviciilor pe luna precedenta, deci dupa ce consumul s-a produs, domniile lor pretind plata facturii in avans, pe luna in curs, inca din prima zi, inainte de a presta serviciul, ceea ce in fapt inseamna o masiva creditare a societatii de catre populatie. Tocmai datorita acestui fapt, domniile lor ar trebui sa manifeste mai multa toleranta, dat fiind ca eventualele pierderi de care ar suferi prin platile intarziate din partea unor clienti sunt din plin compensate din achitarile in avans ale altor clienti, si care nu sunt putine. Doar un management de slaba calitate sau o situatie de proasta gospodarire a resurselor financiare poate sa-i aduca pe acesti patroni sau manageri in situatia de a-si pierde uzul ratiunii, in raportul cu clientii, pe care i-a castigat cu truda, dar pe