Este de notorietate dilema oricarui manager de top, care se află frecvent în poziția de a sacrifica obiectivele pe termen lung în favoarea celor pe termen scurt sau invers. Iar în politică, lucrurile nu sunt deloc diferite. Măsurile bune sunt de multe ori precum medicamentele: amare la gust. Tu ce ai alege, dragă cititorule?
Dezvoltarea afacerii sau profitul imediat? Sau ești, asemenea multora dintre antreprenorii români, pus în situația ca supraviețuirea (prin orice mijloace) să-ți fie unicul obiectiv? Există în lumea asta o companie care, aproape împotriva logicii, raportează cifră de afaceri în creștere, profituri în creștere, volume în creștere, numar de clienți în creștere. De patru ani și jumatate, din trei în trei luni, firma respectiva își face publice rezultatele care sunt invariabil în creștere față de perioada precedentă. În ciuda celei mai mari crize economice și financiare din ’29 încoace.
Numele companiei este Apple. Pe 20 octombrie, a avut loc o noua întâlnire din seria „Apple Events“, în care Steve Jobs a prezentat publicului ultimele realizări ale companiei. De data aceasta, noutatea a constituit-o ultimul model de laptop din seria MacBook Air. Iar evenimentul a debutat cu prezentarea dinamicii pe care Apple o are referitor la cifra de afaceri, cota de piață și, mai important decât orice, gradul de satisfacție al clienților. Care este secretul succesului Apple? Cum de aceasta companie reușește să sfideze criza și să vândă din ce în ce mai mult, în ciuda faptului ca produsele sale sunt considerate de toata lumea ca fiind net mai scumpe față de cele ale concurenței? Raspunsul se afla în poziția pe care o are compania condusă de Steve Jobs în ceea ce privește satisfacția consumatorului.
Numarul 1. Liderul absolut, ani de-a rândul. Secretul acestei poziții privilegiate în mintea și inima clienților nu stă în mari inovații tehnologi