Cea mai mare agenţie de media (achiziţie de spaţiu publicitar - n.red.) de pe piaţa locală, Zenith Media şi-a orientat oferta către servicii non-media pentru a-şi susţine veniturile, într-o perioadă în care piaţa de advertising a înregistrat cele mai puternice scăderi din ultimii ani.
"N-am tăiat din costuri, ne-am asumat scăderea profitabilităţii. Lucrăm îm schimb la partea de venituri dezvoltând oferta agenţiei cu servicii colaterale, non-media. Avem şi o divizie puternică de digital, vom lansa newcast - brandul internaţional pentru gestionarea proiectelor neconvenţionale", spune Maria Tudor, CEO al Zenith Media.
Agenţia a avut în 2009 afaceri de 174 milioane de lei (41 mil. euro), în scădere cu 25% faţă de 2008, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
"Suntem o agenţie orientată spre servicii, clientul e în centrul activităţii noastre. Cred că se poate câştiga un client doar prin preţuri, dar nu se poate păstra cu atât. Media e un produs complex, cu atât de mult mai multe componente decât preţul, din păcate unii clienţi descoperă acest adevăr doar după ce au ales."
Clienţi câştigaţi vs. pierduţi
În portofoliul agenţiei au intrat în ultimul an, în urma unor pitch-uri locale sau la nivel internaţional, clienţi precum: Vivartia (pitch regional), Tymbark-Maspex, Western Union, Tnuva, A&D Pharma, Lactalis (pitch european).
La polul opus, la sfârşitul anului trecut agenţia a pierdut contul Bricostore pe care îl gestiona de opt ani şi care a fost câştigat în urma unui pitch de agenţia Mediaedge:cia România, parte a grupului de comunicare WPP.
Zenith Media face parte alături de agenţiile Saatchi&Saatchi, Saatchi&Saatchi X, Saatchi&Saatchi PR, Pantone Studios, Cable Direct din grupul Centrade, fondat de Radu Florescu, unul dintre numele de referinţă de pe piaţa de publicitate