La nivelul spitalelor este necesară întocmirea unui plan integrat de management al deşeurilor care să cuprindă pe lângă monitorizarea cantităţilor de deşeuri produse, proceduri aprobate şi implementate în cazul unor accidente, potrivit şefului Departamentului de Sănătate al PSD Mureş, dr. Florin Buicu, medic specialist în Sănătate Publică şi Management, asistent universitar la Disciplina sănătate publică în cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş. O legislaţie cu multe lacune privind autorizarea instalaţiilor de eliminare finală a deşeurilor, lipsa unui ghid specific privind transportul deşeurilor medicale periculoase, sunt doar o parte dintre aspectele evidenţiate şi prezentate în cadrul lucrării sale de doctorat, susţinute în faţa unei comisii speciale la sfârşitul săptămânii trecute.
Reporter: Ce plus de noutate a adus lucrarea dumneavoastră în ceea ce priveşte managementul deşeurilor în instituţiile sanitare cu paturi?
Florin Buicu: A avut ca obiective evaluarea legislaţiei europene (directive, decizii, recomandări) şi transpunerea lor în legislaţia românească, monitorizarea cantităţilor de deşeuri produse de spitalele din România în perioada 2003- 2009, evaluarea celor mai bune metode de eliminare finală a deşeurilor medicale în Europa, compararea cantităţilor de deşeuri estimate a fi produse de spitalele din România, comparativ cu capacităţile de eliminare finală, din România, pe euroregiuni. A identificat problemele legislative: punctele slabe ale unui ordin comun privind autorizarea instalaţiilor de eliminare finală, care trebuie modificat, lipsa unui ghid specific privind transportul deşeurilor medicale periculoase, lipsa unui ghid pentru incidenţele şi accidentele care se produc pe parcursul manipulării deşeurilor, de la locul producerii până la eliminarea finală, a identificat ca modalitate alternativa la inciner