În mod tradiţional, marii retaileri internaţionali intrau pe piaţa românească prin inaugurarea unui prim magazin în Capitală. Suedezii de la H&M adoptă o altă strategie. Vor ataca simultan Bucureştiul şi provincia
În septembrie 2011, în mall-ul Polus Center Constanţa, redenumit Maritimo Shopping Center, va fi deschis primul H&M din afara Capitalei, potrivit Mediafax. Până acum au fost făcute publice doar amplasamentele din Bucureşti unde vor fi deschise unităţi H&M, primele magazine urmând să fie localizate în AFI Palace Cotroceni şi Băneasa Shopping City, tot din 2011. Potrivit informaţiilor vehiculate pe piaţă, retailerul suedez va fi prezent şi în Unirea Shopping Center, Plaza România, Bucureşti Mall şi Sun Plaza. Centrul comercial din oraşul de la malul mării este proprietatea austriecilor de la Immofinanz. În momentul deschiderii, va avea o suprafaţă închiriabilă de 51.000 de metri pătraţi. Mallul este amplasat pe Bulevardul Aurel Vlaicu şi, potrivit dezvoltatorului, are o arie de acoperire de 530.000 de locuitori.
Magazine de 1.300 de metri pătraţi
Compania suedeză a anunţat recent că spaţiile comerciale insuficiente au determinat o reducere a numărului de magazine programate pentru lansare, la nivel global, până la sfârşitul acestui an, de la 240 la 220 de unităţi. "H&M trebuia să intre pe piaţa din România în următorii doi-trei ani, dar a grăbit intrarea. Au reuşit să negocieze condiţii avantajoase cu dezvoltatorii centrelor comerciale şi au găsit, ceea ce este foarte important, spaţii libere, întrucât mulţi retaileri au avut probleme financiare iar unii şi-au restâns activitatea. Practic au fost oportunităţi în mallurile existente de care retailerul a vrut să profite pentru a securiza zona", declara, pentru Ziarul Financiar, Simina Istrate, Senior Associate al diviziei de retail al Colliers International.
Grupul H&M, care deţine p