După treizeci de ani de la lansarea primului Walkman cu casete audio, Sony a renunţat la producţia şi comercializarea venerabilului gadget. „Moartea” celebrului walkman coincide cu a noua aniversare a succesorului său, iPod-ul.
Walkmanul Sony a fost lansat pe 1 iulie 1979 în Japonia şi a constituit o adevărată revoluţie a tehnicii la momentul repectiv, aducând un player stereo portabil la un preţ convenabil. Totuşi, walkmanul nu a devenit vedetă peste noapte, având în vedere că nu s-au vândut nici 3.000 de bucăţi în prima lună. Sony a început să facă publicitate produsului pe un segment de public ceva mai tânăr, folosind vedete pop pentru a-l face cunoscut adolescenţilor.
Până la finalul lunii august vânzările au crescut de zece ori, iar la începutul anilor ’80 era deja un produs pe care oricine şi-l dorea. În cei 30 de ani pe piaţă, walkmanul Sony s-a vândut în peste 200 de milioane de exemplare, iar muzica portabilă a devenit o parte din viaţa noastră, în mare parte datorită walkmanului cu casete audio.
Odată cu lansarea iPod Apple, notorietatea şi cererea pentru walkman a scăzut dramatic. iPod-ul a fost lansat pe 23 octombrie 2001 şi a fost la rândul lui ignorat iniţial pentru ca apoi vânzările să crească exponenţial.
Cu toate că “moartea” walkmanului se produsese cu ceva timp în urmă, odată cu lansarea CD playerului portabil, scăderea vânzărilor s-a datorat în mare parte deciziilor greşite ale companiei Sony, care nu a mizat pe folosirea experienţei playerului portabil în paralel cu un software pentru computer uşor de folosit.