Unu din patru angajaţi performanţi intenţionează să plece din companie imediat ce economia îşi revine, iar o treime dintre angajaţii demotivaţi rămân în cadrul companiei şi creează un mediu de lucru toxic pentru colegi, potrivit unui studiu al companiei britanice Corporate Leadership Council. Pierderea loialităţii angajaţilor şi lipsa managerilor care să poată recunoaşte motivele demotivării, precum şi dezinteresul şefilor faţă de cei care pleacă au clar un impact negativ asupra businessului.
Există doi indicatori care marchează angajamentul salariaţilor: performanţa (care se măsoară prin cât de mult muncesc angajaţii) şi retenţia (pentru ce perioadă vor să lucreze în companie). Companiile au pierdut din gradul de loialitate al angajaţilor, chiar şi al celor performanţi, odată ce managerii nu au ştiut cum să facă restructurări şi în acelaşi timp să-i încurajeze pe angajaţii rămaşi să fie în continuare performanţi.
"Managerii cred că vor fi foarte bine văzuţi dacă oferă acelaşi bonus tututor angajaţilor şi nu-şi dau seama că îi demotiveză pe performeri, care se vor considera nedreptăţiţi faţă de ceilalţi colegi. În plus, studiile arată că numai 20% din angajaţi cred că vor fi remuneraţi pentru loialitate", a spus Adriana Păun, fondator al Top Executive Agency din Bruxelles, care oferă servicii de consultaţă pentru managerii de top care vor să-şi schimbe jobul sau să-şi găsească un loc de muncă, în cadrul clubului de resurse umane organizat de firma de training Exec-Edu.
Unul dintre indicatorii care arată scăderea loialităţii angajaţilor este rata mare de absenteism al angajaţilor.
Horaţiu Cocheci, manager în cadrul diviziei de consultanţă în resurse umane a firmei de audit şi consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC), este de părere că, pe lângă absenteismul clasic (cel în care angajatul nu este fizic prezent la locul d