Pe fondul dezvoltarii industriei de telefonie mobila si a cresterii gradului de penetrare a smartphone-urilor (telefoane inteligente), social media se va axa din ce in ce mai mult pe acest canal de comunicare in urmatorii 5 ani, crede Gavin Reeder, digital executive director OMD International.
L-am intalnit pe Gavin Reeder in cadrul unei conferinte Evensys organizate la Bucuresti, unde a discutat despre strategia brandurilor in retelele sociale, oferind ca exemplu Vodafone, unul dintre cei mai importanti clienti pentru care agentia lucreaza in prezent. Reeder vine de la Londra si are o experienta de peste 10 ani in new media in companii precum Starcom, Yahoo sau BLM Quantum.
Wall-Street.ro: Ne puteti da un exemplu de o campanie de succes realizata de OMD International in special pentru mediul online?
Gavin Reeder: Ca urmare a parteneriatului pe termen lung intre Vodafone si muzica, in urma cu un an, pentru a dezvolta si mai bine aceasta relatie si pentru a intelege modul in care gandesc consumatorii, am creat o telenovela online care se chema “Cine a ucis-o pe Summer”. Era vorba de un parteneriat cu reteaua sociala MySpace, iar programul se axa pe diferitele festivaluri de muzica ce aveau loc de-a lungul unei veri. Foloseam feedback-ul venit din partea fanilor diferitelor trupe care concertau in cadrul acelor festivaluri pentru a avea o imagine din interior asupra a ceea ce se intampla. Era vorba de propriile lor experinte in timpul festivalurilor. Si de aici au rezultat 20 de episoade realizate pe baza experientelor fanilor.
Unul din lucrurile pe care incercam sa le folosim pentru a crea o miscare in Marea Britanie in prezent este marketingul participativ, prin care incurajam consumatorii sa ia parte la campaniile de marketing. Functioneaza, insa trebuie sa fii foarte atent sa existe o relatie evidenta intre un brand si motivul pentru