La 31 de ani de la lansarea dispozitivului portabil pe piaţă, Sony a anunţat că va renunţa să mai producă celebrul Walkman cu casetă. Producţia a fost oprită, poetic, vineri, cu doar o zi înainte ca iPodul să aniverseze nouă ani de viaţă.
Era Walkmanului, odinioară jucăria preferată a adolescenţilor, s-a sfârşit oficial. Uitat astăzi de cei mai mulţi dintre cei care-l ţineau cu mândrie în buzunar sau la cureaua pantalonilor, bătrânul gadget a fost revoluţionar la vremea lui, schimbând radical modul în care oamenii ascultau muzică, scrie Huffington Post. A văzut lumina artificială a magazinelor pe 1 iulie 1979, în Japonia, dar lumea nu s-a clintit din loc când a apărut pe rafturi. În prima lună de la lansare, abia de se vânduseră 3000 de unităţi. Sony nu s-a descurajat şi a continuat să îi facă publicitate în rândurile tinerilor, folosind în reclame staruri pop de-o seamă cu ei. Strategia s-a dovedit a fi una de succes, iar vânzările au reuşit să atingă, până la sfârşitul lunii august, cifra de 30.000 de unităţi. În primii 10 ani de la lansare au fost cumpărate 50 de milioane de Walkmanuri, numărul acestora ridicându-se la 200 de milioane în cele peste trei decenii de viaţă.
Ce poţi face astăzi cu o casetă
Gadgetul, care a făcut ca muzica la purtător să devină parte din stilul nostru de viaţă, a fost construit în 1978 de inginerul Nobutoshi Kihara pentru co-preşedintele Sony, Akio Morita, care voia să asculte muzică în avion, în timpul lungilor zboruri peste Pacific. Acum oricine poate face asta, şi chiar mai multe de atât cu ajutorul iPodului, lansat pe piaţă pe 23 octombrie 2001 şi promovat drept gadgetul care îţi pune o mie de melodii în buzunar. Ca şi Walkmanul, iPodul nu s-a bucurat de un succes instantaneu la public, însă, la şase ani de la lansare, Apple anunţa că a vândut deja o sută de milioane de unităţi. Însă nu inteligentul gadget de la