Televiziunea nu mai e ce a fost si, cu siguranta, nici nu va mai fi ce e, mai ales ca oamenii de stiinta niponi ne pregatesc un gadget interactiv, care sa ne stimuleze canalele olfactive pe masura ce privim.
Sistemul Smell-O-Vision, la care deja se lucreaza, va presupune eliberarea unor mirosuri, in timp ce privim la TV sau calculator, in perfecta concordanta cu imaginile. Cu alte cuvinte, daca vom privi o emisiune culinara, narile ne vor fi inundate de mirosul prajiturii gatite in studio. La fel se va intampla daca intr-un film apar cadre dintr-un balci, cand vom simti miros de vata de zahar.
Mai mult, chiar si cand vom privi inregistrari din vacanta, camera va fi inundata de mirosul marii, relateaza Daily Mail. Tot secretul consta in transformarea unei banale imprimante cu jet de cerneala astfel incat sa elibereze cantitati precise de mirosuri, in anumite momente.
Oricat de revolutionara ar parea, tehnica nu e nici pe departe o idee originala. Tehnologia a mai fost incercata in 1960, in cinematografe echipate cu un sistem ce emana diferite mirosuri (30 la numar) in scene-cheie ale unui film, Scent of Mistery. A fost departe de a fi un succes, sistemul dovedindu-se galagios, iar cinefilii plangandu-se ca mirosul trecea mult prea greu. Un sistem rival, numit AromaRama, s-a dovedit, de asemenea, un esec.
Noua tehnologie, opera oamenilor de stiinta de la Universitatea Keio din Tokyo, presupune un rezultat mult mai subtil. Tehnica a fost adaptata pentru imprimantele Canon, iar mirosul emanat va ajunge doar cat un om sa inspire de doua ori.
Tehnica, disponibila, cel mai probabil, in multi ani, s-ar putea dovedi utila si in cazul bolnavilor de dementa, aerul in diferite arome amintindu-le acestora ca este vremea sa isi ia pastilele.
Televiziunea nu mai e ce a fost si, cu siguranta, nici nu va ma