Numărul accidentelor grave înregistrate pe ruta Arad-Timişoara se vor reduce cu peste 75%, odată cu deschiderea circulaţiei pe viitoarea autostradă. Acesta este principalul obiectiv pe care îl urmăreşte Ministerul Transporturilor. De altfel, în Timiş, DN6 ocupă primul loc în topul şoselelor morţii, pe acest traseu înregistrându-se constant zeci de accidente mortale, în care viteza excesivă sau neadaptarea vitezei la condiţiile de drum au fost cauzele principale, spun şi poliţiştii rutierişti. Demarate în martie anul trecut, lucrările la autostrada Arad - Timişoara ar trebui finalizate până în 2012.
Bani europeni pentru autostrada Arad – Timişoara
Comisia Europeană a aprobat, la finele săptămânii trecute, o finanţare nerambursabilă de 124.399.671 de euro pentru construcţia autostrăzii Arad - Timişoara şi pentru varianta de ocolire a oraşului Arad. Suma va fi alocată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T), program gestionat de Ministerul Transporturilor, se arată într-un comunicat de presă al acestei instituţii.
Potrivit proiectului, autostrada va avea 44,5 km, din care 12,25 km reprezintă lungimea variantei de ocolire a Aradului. Autostrada Arad - Timişoara este parte a ramurii nordice a Axei Prioritare TEN-T nr. 7, care traversează teritoriul României de la Nădlac la Constanţa. În ceea ce priveşte indicatorii fizici ai proiectului, vor fi construiţi 44,5 km de autostradă, 20 de poduri şi pasaje, 18 pasaje peste autostradă, cinci noduri rutiere şi două centre de întreţinere şi zone de servicii, mai arată documentul.
Constructorul autostrăzii este consorţiul FCC Construccion/Astaldi, care a câştigat la sfârşitul anului 2008 contractul de lucrări. Valoarea contractului de construcţie a autostrăzii se ridică la 482 de milioane de lei, fără TVA. Prin realizarea aces