Strategia de marketing a început să fie aplicată pentru produsele comercializate deja la prețuri reduse.
Pietrenii care frecventează constant magazinele care comercializează articole de îmbrăcăminte «la mâna a doua» sunt tentaţi de câteva zile cu un nou gen de ofertă. Un agent economic de profil îşi atrage cumpărătorii cu marfă care se ieftineşte pe zi ce trece.
„Luni produsul costă 8 lei, marţi e 7 lei, iar sâmbătă, dacă nu e vândut, acelaşi articol poate fi cumpărat cu 3 lei", spune Ana Mantale, unul din iniţiatorii promoţiei. Strategia de marketing adaptată la vremurile de criză ţine cont de faptul că în prima zi a săptămânii marfa este cea mai scumpă deoarece tot atunci este scoasă la vânzare marfa abia primită în magazin. Unii încearcă să-şi rezerve articolele de luni pentru finalul de săptămână, însă nu au succes pentru că ar anula practic rezultatele strategiei de vânzare gândită de patronii firmei.
„Eu nu merg nici luni, când e mai scump, nici sâmbătă, că risc să nu mai găsesc decât ce a mai rămas după o săptămână. Găsesc haine bune miercurea sau joia", spune pietreanca Mihaela Atănăsoaie.
Produsele oferite spre vânzare la «preţul zilei» sunt aşezate doar într-un sector special al magazinului, în timp ce pe umeraşe sunt expuse şi produse achiziţionate de pe piaţa de solduri din ţările vest-europene.
„Sunt articole de îmbrăcăminte care după ce nu s-au vândut în magazine, au suportat o reducere semnificativă de preţuri, dar sunt de foarte bună calitate. Clienţii care nu sunt familiarizaţi cu magazinul se mai lasă duşi de val şi vor să le cumpere cu o bancnotă de 5 lei, fără să se uite la eticheta pe care e preţul afişat", mai spune Ana Mantale.